PENGARUH TOTAL QUALITY MANAGEMENT (TQM) TERHADAP KINERJA KARYAWAN BAGIAN OPERASIONAL DI PEGADAIAN SURABAYA
Abstract
Abstract: Background: This study aimed to analyze the influence of Total Quality Management (TQM) on employee performance of operations at the Pawnshop Surabaya. In this study used the technique Complete Enumeration Sampling is a sampling of all the population from which the sample in this study, the questionnaire to be distributed to employees of the operational part. The questionnaire there are some questions that concern about employee performance system and product innovation in Pawnshop which later can be used for the assessment whether TQM is running well for employee performance system. The population of this study are employees of Pegadaian and the sample is Pegadaian operational employees in Surabaya, amounting to 17 offices with 68 employees.Conclusion: Based on the research that has been conducted, proving that TQM. Has a great influence in improving employee performance.
Keywords: Leadership, Customer Focus, Continuous Improvement, Unity of Purpose, Employee Engagement and Empowerment, Employee Performance
Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis pengaruh Manajemen Kualitas Total (TQM) pada kinerja karyawan operasi di Pawnshop Surabaya. Dalam penelitian ini digunakan teknik Enumerasi Lengkap Sampling adalah pengambilan sampel dari seluruh populasi dari mana sampel dalam penelitian ini, kuesioner yang akan didistribusikan kepada karyawan dari bagian operasional. Dalam kuesioner terdapat beberapa pertanyaan yang mengkhawatirkan tentang sistem kinerja karyawan dan inovasi produk di Pawnshop yang kemudian dapat digunakan untuk menilai apakah TQM berjalan dengan baik untuk sistem kinerjanya karyawan. Populasi penelitian ini terdiri dari karyawan Pegadaian dan sampel adalah karyawan operasional Pegadaaian di Surabaya, berjumlah 17 kantor dengan 68 karyawan.Kesimpulan: Berdasarkan penelitian yang telah dilakukan, membuktikan bahwa TQM. memiliki pengaruh besar dalam meningkatkan kinerja karyawan.
Kata kunci: Kepemimpinan, Fokus Pelanggan, Perbaikan Berkelanjutan, Kesatuan Tujuan, Komitmen dan Empowerment Karyawan, Kinerja Karyawati